Wednesday, January 4, 2012

happy new year 2012

Tahun 2011 telah berlalu, maka muncul la tahun 2012 yang akan kita hadapi. Sudah pastinya tahun 2012 ini akan mempunyai cerita yang tersendiri bagi setiap insan.Banyaknya wish untuk 2012 ini. Dalam berpuluh-puluh wish tu rasanya yang mana satu yang dapat dicapai ya...

Penghujung tahun 2011, pastinya banyak pesta di penang...yang paling seronok pastinya shopping.Salah satu dari hobi adalah shopping.Bagi saya sendiri secara peribadinya, shopping ni salah satu hobi yang memang sebati dalam hidup. Sekiranya stress salah satu cara adalah pergi shopping. Pastinya stress itu akan beransur sedikit demi sedikit. Namun begitu, saya paling tak suka bila saya tengah shopping ada orang yang ganggu. Salah satunya ayat yang paling saya tidak suka ialah "bila kita hendak balik atau lama lagi ke nak shopping". Habis terus dah mood saya hendak shopping. Temperature saya akan naik 99.9%. Misalnya, kalau balik ke sibu. Saya suka shopping dengan mak cik dan mak saya. Awal-awal pagi lagi mak cik saya akan basuh pakaian, masak, kemas rumah untuk ayah saya, datuk, sepupu (anak-anak makcik) dan adik saya. Siap kata, "jangan telepon suruh balik kalau tak ada hal penting. Saya dah masak cukup untuk kamu semua sarapan dan makan tengah hari".

Ayah saya selalu kata, hobi saya adalah hobi yang tidak berfaedah dan menghabiskan duit sahaja. Saya akui dengan kata-kata ayah namun untuk membuang hobi tersebut pastinya sangat susah. Sebab ia memang datang dari hati. Lagipun sikap saya sendiri yang kadang-kadang tidak suka orang lain yang menentukan apa yang saya mahu atau tidak. Saya yang harus putuskan sendiri.

No comments:

Post a Comment