Thursday, January 26, 2012

Percaya padaku

Terasa bosannya cuti tahun baru cina ni. Tak ada apa-apa aktiviti yang dibuat. Ingat cuti kali ini memberi kenangan yang terindah. Namun akhirnya, sepanjang masa hanya duduk di rumah BFF saya. Bangun tidur dekat pukul 10 pagi. Kemudian duduk depan tv tengok program-program sempena tahun baru cina. Tapi yang bestnya, ada tukang masak yang ditempah khas dari JB masak untuk kami. Saya biasa la..duduk depan tv je dan order makanan apa yang saya nak makan hari tu.

Namun, apabila semua orang balik ke tempat masing-masing. Hanya tinggal saya je kat rumah my BFF. Semua orang pergi kerja waktu pagi dan balik rumah malam. Saya hanya habiskan masa dengan membaca novel dan melihat tv sampai dah tak ada lagi dah program kat tv tu. Kesimpulannya, cuti ini saya makan, tidur dan baca novel je setiap hari.

Rasa sedih juga, sebab bosan tak ada buat apa. Sebenarnya, saya rasa sedih sebab ada janji yang tidak ditunaikan. Namun saya pasrah sebab memang ada alasan yang kukuh kenapa perkara itu terjadi.. Sebab saya nak belajar menjadi seorang yang dengar dan patuh. Sempena wish saya untuk birthday saya yang ke-27.


Dengan kesempatan ini, kepada kawan saya kenlin yang balik ke sarawak pada selasa lepas semoga sihat dan makan buah-buahan banyak-banyak ya. Sekarang ni di Sarawak adalah musim buah-buahan. Bestnya kalau dapat balik. Tapi nak buat macam mana..ada komitmen. Kepada BFF saya, jangan rindu-rindu ya. (Jangan asyik sms je. Telepon terus ya. Save kredit saya nanti..hahaha)Nyual utai anang tembu nguntik orang bujang wai..engai ke salah kuntik legi. Ti sigat tau gak bai pulai ke penang tu au..hahhaha. Saya kirimkan lagu ini untuk insan tersayang keluarga, kawan saya Kenlin, milang, BFF serta kawan-kawan yang lain. Lagu percaya padamu saya sangat suka. Bukan tak pernah saya dengar lagu ni. ENtah kenapa dua tiga hari ini saya suka sangat dengar. Pengaruh novel betul lah hidup saya ini. Lagu ini terdapat dalam novel Pencuri cinta karya novelis Aini Effariza. Yang pastinya mesti penulis ini sangat suka lagu ini kan.



Percaya padaku - Ungu

aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu

seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu

reff:
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)

agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku

repeat reff

tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu

repeat reff

berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku